Dołącz do czytelników
Brak wyników

To wiedzieć powinniśmy

21 czerwca 2018

NR 38 (Maj 2017)

Nazwa - magia w zarządzaniu gabinetem
Osiem wskazówek, jak stworzyć dobrą nazwę

250

Coraz trudniej znaleźć gabinet medyczny bez nazwy. Doskonale wiadomo, jak jest ona pomocna w prowadzeniu placówki medycznej. Dobra nazwa nie tylko utkwi w pamięci pacjentów, ale będzie miała walory marketingowe, by z czasem nabrać również wartości rynkowej. Jeśli jest unikatowa, może zostać zastrzeżona w urzędzie patentowym jako znak. Wówczas gabinet będzie jej jedynym właścicielem i zgodnie z prawem będzie mógł używać symbolu ®.

1. Unikatowa nazwa

Nazwa nie może być przypadkowa. Nie powinna być kopiowana w oparciu o istniejące nazwy podobnych placówek medycznych w innych regionach kraju lub świata. Idealnym narzędziem do wstępnej weryfikacji, czy dana nazwa jest już używana, jest wyszukiwarka internetowa, np. Google. 

2.  Wymowa i zapis

Nazwa powinna być względnie łatwa do zapamiętania i zapisania. Stosowanie anglojęzycznych składowych może być trudne do zaakceptowania w niektórych regionach kraju (raczej w mniejszych miejscowościach, gdzie znajomość języków obcych jest niższa). Nazwa powinna być prosta w wymowie. Ułatwi to jej używanie podczas odbierania telefonu przez recepcjonistkę/rejestratorkę i podyktowania jej przez telefon, np. wraz ze wskazówkami dojazdu. Uniknie się również potencjalnych nieprawidłowości przy wymowie przez starszych pacjentów.

3. Tagline – czy warto? 

Tagline jest dodatkowym tekstem pozwalającym dookreślić, co konkretnie kryje się pod nazwą, czasami nie mówiącą zbyt wiele. Jest jej swoistym rozwinięciem, np. MEDPOINT (nazwa) Szpital Chorób Serca (tagline) lub ESTEDENT (nazwa) Medycyna Estetyczna i Stomatologia (tagline). Nazwa rozbudowana o tagline daje więc kolejne możliwości i pozwoli odbiorcy-pacjentowi zrozumieć, jakie oferuje się usługi medyczne.

4. Pozycjonowanie nazwy

Aby nowa nazwa pojawiła się w internecie, musi zostać zaindeksowana przez wyszukiwarki. Im bardziej jest unikatowa, tym szybciej będzie rozpoznawana i docelowo pacjent stosunkowo szybko trafi na stronę internetową gabinetu, by zapoznać się z usługami gabinetu. Jeśli podobnych nazw w kraju i na świecie...

Dalsza część jest dostępna dla użytkowników z wykupionym planem

Przypisy