Dołącz do czytelników
Brak wyników

To wiedzieć powinniśmy

16 czerwca 2018

NR 40 (Wrzesień 2017)

Lekarskie WWW: nic nie jest za darmo
Dwanaście wskazówek, bez których gabinet nie funkcjonuje w sieci

0 149

Na pytanie: „Po co mi strona internetowa, skoro mam pacjentów?” odpowiadam: „Aby każdy mógł znaleźć adres gabinetu, numer telefonu, zobaczyć, jak wygląda wejście, wnętrze, co wchodzi w zakres usług lub... jak wygląda lekarz, do którego umówił się na wizytę”. Wszystkie dalsze funkcje to rozszerzenia, podobnie jak nawigacja w samochodzie czy basen w hotelu. Albo w nie zainwestujemy, albo nie. Od inwestora zależy, czy inwestycja będzie miała uzasadnienie biznesowe, czy będzie zwykłą zachcianką lub co gorsze – pułapką zastawioną przez dobrze przygotowanego sprzedawcę. 

1. Logo na stronie WWW

Logo powinno być czytelne i widoczne na wszystkich urządzeniach, na których będzie wyświetlana strona internetowa, niezależnie od tego, czy będzie to telewizor, monitor, tablet czy smartfon. Co więcej, wskazane jest, aby kliknięcie na logo kierowało zawsze na stronę główną. Najlepiej, aby znajdowało się po lewej stronie na górze lub na górze, na środku w przypadku smartfonów.

2. Nazwa

Jeśli nazwa nie jest zbyt rozpoznawalna, konieczne jest dodanie do logo tzw. tagline, np. stomatologia rodzinna, którego brzmienie świadczy o zakresie usług realizowanych przez placówkę medyczną.

3. Kolory 

Kolorystyka, a szczególnie nazwa nie powinny być powielane. Pozwoli to w naturalny sposób pozycjonować gabinet medyczny w internecie. Należy pamiętać, że kolory w internecie wyglądają inaczej niż na materiałach drukowanych i gadżetach. Nasze logo może zaskoczyć. 

4. Strona główna

Wybierz i zdecyduj, które elementy powinny znaleźć się na stronie głównej. Nie kopiuj rozwiązań swojej konkurencji. Opracuj własną koncepcję, miej pomysł. Pamiętaj, że ze strony będą korzystać głównie ludzie niemający wiedzy medycznej. 

5. Informacje o gabinecie 

Zakładka o nas – dodaj i rozbuduj. Taka zakładka buduje zaufanie. Pozwala pacjentom dokładniej poznać gabinet oraz spojrzeć na twarze personelu. Dlatego ważne jest, aby zdjęcia były aktualne. Tutaj możemy się również pochwalić certyfikatami i dyplomami, koniecznie w jakości „interaktywnej” – wystarczająca rozdzielczość to 72 dpi.

6. Kontakt i dane teleadresowe 

Zakładka kontakt – zbyt często bagatelizowana i niewłaściwie wypełniana. Musi zawierać kompletne i właściwe dane teleadresowe. Idealnie, jeśli jest zintegrowana z mapą wskazującą miejsce i wyznaczającą trasę z czasem dojazdu.

7. Bezpieczeństwo i dostęp do informacji 

Zadbaj o poufność informacji wewnętrznych. Nie powinny być one ogólnodostępne, lecz np. umieszczone w obszarze zabezpieczonym hasłem. W ten sposób uchronisz się przed nieautoryzowanym dostępem do danych.

8. WWW a corporate identity 

Strona internetowa jest składową wizerunku (ang. corporate identity – CI) gabinetu. Musi być zgodna w formie i kolorze. Jej właściwy i spójny projekt świadczy o profe...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów.

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • Roczną prenumeratę dwumiesięcznika Forum Stomatologii Praktycznej
  • Nielimitowany dostęp do całego archiwum czasopisma
  • ...i wiele więcej!
Sprawdź

Przypisy