1. Logo na stronie WWW
Logo powinno być czytelne i widoczne na wszystkich urządzeniach, na których będzie wyświetlana strona internetowa, niezależnie od tego, czy będzie to telewizor, monitor, tablet czy smartfon. Co więcej, wskazane jest, aby kliknięcie na logo kierowało zawsze na stronę główną. Najlepiej, aby znajdowało się po lewej stronie na górze lub na górze, na środku w przypadku smartfonów.
POLECAMY
2. Nazwa
Jeśli nazwa nie jest zbyt rozpoznawalna, konieczne jest dodanie do logo tzw. tagline, np. stomatologia rodzinna, którego brzmienie świadczy o zakresie usług realizowanych przez placówkę medyczną.
3. Kolory
Kolorystyka, a szczególnie nazwa nie powinny być powielane. Pozwoli to w naturalny sposób pozycjonować gabinet medyczny w internecie. Należy pamiętać, że kolory w internecie wyglądają inaczej niż na materiałach drukowanych i gadżetach. Nasze logo może zaskoczyć.
4. Strona główna
Wybierz i zdecyduj, które elementy powinny znaleźć się na stronie głównej. Nie kopiuj rozwiązań swojej konkurencji. Opracuj własną koncepcję, miej pomysł. Pamiętaj, że ze strony będą korzystać głównie ludzie niemający wiedzy medycznej.
5. Informacje o gabinecie
Zakładka o nas – dodaj i rozbuduj. Taka zakładka buduje zaufanie. Pozwala pacjentom dokładniej poznać gabinet oraz spojrzeć na twarze personelu. Dlatego ważne jest, aby zdjęcia były aktualne. Tutaj możemy się również pochwalić certyfikatami i dyplomami, koniecznie w jakości „interaktywnej” – wystarczająca rozdzielczość to 72 dpi.
6. Kontakt i dane teleadresowe
Zakładka kontakt – zbyt często bagatelizowana i niewłaściwie wypełniana. Musi zawierać kompletne i właściwe dane teleadresowe. Idealnie, jeśli jest zintegrowana z mapą wskazującą miejsce i wyznaczającą trasę z czasem dojazdu.
7. Bezpieczeństwo i dostęp do informacji
Zadbaj o poufność informacji wewnętrznych. Nie powinny być one ogólnodostępne, lecz np. umieszczone w obszarze zabezpieczonym hasłem. W ten sposób uchronisz się przed nieautoryzowanym dostępem do danych.
8. WWW a corporate identity
Strona internetowa jest składową wizerunku (ang. corporate identity – CI) gabinetu. Musi być zgodna w formie i kolorze. Jej właściwy i spójny projekt świadczy o profesjonalizmie.
9. Każda sroka swój ogon chwali
Uważaj na firmy realizujące strony internetowe – ze stronami jest identycznie jak z innymi produktami. Zawsze znajdzie się firma konkurencyjna, która będzie zachwalała swoją realizację i udowodni, że ich produkt jest lepszy.
10. Zrób to sam
Szanuj pracę innych – nie kopiuj i nie kradnij zdjęć, tekstów i pomysłów z już istniejących stron internetowych.
11. Do kogo i dla kogo piszę
Na swojej stronie internetowej używaj słownictwa, które jest zrozumiałe dla twojego odbiorcy, czyli pacjenta. Nie stosuj zbyt długich opisów. Zainwestuj w obraz i film. Ruch i kolory to szybszy i łatwiejszy przekaz niż wiele linijek tekstu.
12. Odpowiedzialność zawodowa lekarza i lekarza dentysty
Realizując usługę medyczną i wykonując określoną procedurę lub szereg procedur, lekarz ponosi odpowiedzialność zawodową. Wychodząc z pracy, włączając się do ruchu i prowadząc samochód, zobowiązany jest przestrzegać przepisów ruchu drogowego. Jeśli popełni wykroczenie drogowe, zostanie ukarany mandatem. Podobnie jest w przypadku wizerunku, strony internetowej, ulotek i folderów oraz książek. Współczesne technologie pozwalają skopiować wszystko. Ważne jest jednak, by było to kopiowanie zgodne z prawem. By pewnego dnia ktoś nie zapukał do drzwi gabinetu z wezwaniem do zapłaty za wykorzystanie wizerunku zrobionego przez wdzięcznego pacjenta bez przekazania praw autorskich majątkowych na określonych polach eksploatacji. Bez umowy. Taniej.