Dołącz do czytelników
Brak wyników

Ekspert testuje , Otwarty dostęp

31 marca 2021

NR 61 (Marzec 2021)

"Warto mieć profesjonalne wsparcie..." - Rozmowa z lek. stom. Agatą Banaś-Zacharzewską, właścicielem Librodent z Krakowa

0 138

Skąd pomysł na FELG Dent w Pani gabinecie?
Dowiedziałam się o oprogramowaniu od koleżanki, która już używa FELG Dent obecnie u siebie w praktyce. To po jej rekomendacji postanowiłam przyjrzeć się temu rozwiązaniu. Do tej pory używaliśmy autorskiego programu. Nie spełniał on jednak wszystkich naszych oczekiwań.

POLECAMY

Przejście na inny program może się wydawać skomplikowane. Jak przebiegał ten proces?
Bardzo sprawnie. Firma zapewniła nam bezpłatne szkolenie, przedstawiciel pomógł skonfigurować program do naszych potrzeb. Obawialiśmy się przejścia, aczkolwiek wszystko odbyło się bez problemów. Zaproponowano nam też bezpłatne przeniesienie bazy danych. Warto mieć profesjonalne wsparcie ze strony dostawcy oprogramowania.

Co ceni sobie Pani najbardziej w FELG Dent?
Z pewnością prostotę użytkowania i intuicyjność. Możemy korzystać tylko z tych funkcji, których aktualnie potrzebujemy. Również dostępność do programu z każdego miejsca i urządzenia pozwala nam na elastyczność i umożliwia pracę na dowolnych komputerach oraz telefonach poprzez aplikację. Co ważne, nie było potrzeby korzystania z usług zewnętrznego informatyka. Mniejsze gabinety zwykle nie mają infrastruktury komputerowej, dlatego FELG Dent jest dla nich bardzo dobrym rozwiązaniem. Program uruchamiamy poprzez przeglądarkę internetową, to bardzo prosty proces. Otrzymaliśmy też wszystkie możliwe moduły programu w cenie, przez co nie ma potrzeby dokupowania jakichkolwiek opcji dodatkowych.

Jakie funkcje są Pani zdaniem najistotniejsze?
Prowadzimy elektroniczny kalendarz, rejestracja może tam sprawnie zarządzać grafikiem wizyt i szybko uzyskać potrzebne informacje o dniu naszej pracy. Wizyty są wyświetlane kolorami określającymi jej typ, pomaga to zorientować się w sytuacji i odpowiednio przygotować gabinet. Dodatkowo mamy możliwość wysyłki SMS do pacjentów.
Samo korzystanie z karty klinicznej również jest bardzo proste. Do dyspozycji jest diagram zawierający całą historię leczonego zęba. Przy dokonywaniu wpisów możemy korzystać z szablonów, to bardzo przyspiesza pracę. Jeśli zachodzi potrzeba udostępnienia dokumentacji, to jednym kliknięciem możemy wygenerować gotowy wydruk zawierający wszystkie informacje, jakich potrzebuje pacjent.
Program ma przygotowane kilkanaście formularzy zgód i ankiet dla pacjentów, możemy je drukować lub podpisywać na tablecie. Można też przygotować własne formularze według uznania. Widziałam też możliwość integracji z portalem ZnanyLekarz czy umieszczenia własnego kalendarza na stronie gabinetu. FELG Dent współpracuje również z programami do wykonywania 
zdjęć RTG.

Jak wygląda kwestia bezpieczeństwa i zgodności danych?
Połączenia są szyfrowane, kopie zapasowe wykonuje firma na swoich serwerach, więc nie musimy się tym zajmować. Spełniamy tym samym wymogi RODO. Sama dokumentacja jest prowadzona zgodnie z przepisami, ponieważ daje możliwość skorzystania z kodów ICD i jest podzielona na odpowiednie części dotyczące wykonanych czynności, rozpoznań czy zaleceń.

Czy użytkownik może liczyć na wsparcie dostawcy?
Oczywiście. Program posiada wewnętrzny czat z zespołem FELG Dent. Możemy uzyskiwać pomoc w czasie rzeczywistym przez 7 dni w tygodniu. Swoją drogą nie musimy z tego często korzystać, ale jest to miły dodatek do programu, przez co czujemy się pewniej w codziennej pracy. Cała obsługa techniczna jest bezpłatna.

Dziękuję za rozmowę.
Również dziękuję i polecam Państwu skorzystanie z FELG Dent.

Przypisy