Dołącz do nas

Praktyczna stomatologia

Rodzina w zgodzie z naturą

W dobie bardzo dużej ilości i łatwego dostępu do słodkości, zalegających/ /obklejających zęby żelków, ciasteczek, spulchniaczy, narażone są one na negatywne zmiany.

Słodycze zawierają cukry proste, które negatywnie wpływają na nasze zdrowie, na pracę narządów i układów, w szczególności układu trawiennego. Węglowodany w dużych ilościach zakłócają także gospodarkę hormonalną i przyczyniają się do rozwoju cukrzycy typu II. Liczne badania naukowe wyraźnie potwierdzają związek cukrów z próchnicą. Kiedy produkowane są kwasy przez bakterie rozkładające cukry (zawarte w dużej ilości w słodyczach) − uszkadzane jest szkliwo. Przyczyną próchnicy jest również niewłaściwa i nieregularna higiena jamy ustnej, która umożliwia namnażanie bakterii.

Powszechna stała się wiedza, iż mnóstwo dzieci ma próchnicę kwitnącą, a nadal gro społeczeństwa nie wie, iż próchnica jest chorobą zakaźną. Ponadto, mało kto z nas tak naprawdę zadaje sobie trud zgłębienia wiedzy, co zawiera komercyjna pasta do zębów i że bywa po prostu „tablicą Mendelejewa”. Współczesny człowiek świado...

Artykuł dostępny tylko w prenumeracie PREMIUM

Pozostało jeszcze 87% treści

• Leki przeciwbólowe w wybranych grupach pacjentów

• Współpraca lekarza dentysty z lekarzem ortodontą. Możliwości współczesnej ortodoncji

Podstawowy

Diagnostyka i leczenie zatok szczękowych w aspekcie leczenia implantologicznego

Zatoki przynosowe w pewnym sensie stanowią przedłużenie jam nosa. Największe objętościowo są zatoki szczękowe znajdujące się po obu stronach nosa
Podstawowy

Uśmiechnięty lekarz – szarlatan czy profesjonalista?

Wiele gabinetów lekarskich, przede wszystkim stomatologicznych, działa w Polsce pod hasłem uśmiechu i przyjaznego nastawienia. Wciąż wielu pacjentów odczytuje to bardziej jako chwyt reklamowy niż szczerą postawę.