Ze stoperem w ręku
W moim życiu zaszła pewna rewolucja, kiedy koleżanka pokazała mi aplikację do mierzenia czasu poświęcanego na poszczególne czynności w trakcie dnia. Mechanizm działania aplikacji jest prosty – kiedy zaczynam coś robić, wciskam „start” i aplikacja mierzy czas poświęcany na poszczególne czynności. Wpisałem do aplikacji różne czynności, których czas chciałem zmierzyć, takie jak księgowość w firmie, czynności administracyjne, rozwój firmy, marketing, rozwój procesów, spotkania z pracownikami i wiele innych.
Zacząłem mierzyć czas poświęcany na wszystkie procesy. Skupiłem się na czynnościach, które wnoszą wartość, i analizowałem te, za które nikt mi nigdy nie zapłaci. W podsumowaniu miesięcznym okazało się, że wiele czynności, które uznawałem za ważne, nie było w ogóle przeze mnie wykonywanych. Dodatkowo odkryłem wiele procesów, które były źle zorganizowane, niepoukładane i zbędne, a zajmowały mi czas.
Wniosek był jeden: myślenie o tym, że daną czynność należy wykonać, nie oznacza, że został na tę czynność poświęcony jakikolwiek czas lub czas poświęcony na zarządzanie był bardzo niewielki.
Więc jak ma się rozwijać na przykład obsługa pacjenta w zespole, jeśli czas poświęcony na rozwój tego procesu w gabinecie jest bliski zeru.
Dodatkowo jak ma się rozwijać firma, jeśli zespół poświęca czas na bardzo wiele czynności, które są źle zorganizowane, nieprzemyślane, chaotyczne lub zbędne.
Wychodzę z założenia, że każde zbędne kliknięcie myszką na komputerze stanowi koszt, którego należy się pozbyć.
POLECAMY
Twój rutynowy dzień pracy
Wiele osób chciałoby poprawić wyniki finansowe firmy, ale nie poświęca temu wystarczającej uwagi i w raporcie miesięcznym godzin pracy poświęcanych na sprawy związane z rozwojem firmy wyniki sumy godzin są bliskie zeru. Osoby takie mają mnóstwo wymówek, twierdzą, że miały dużo pracy, poważne zadania i mnóstwo obowiązków, a w rzeczywistości po prostu nie poświęcają czasu na rozwój i układanie procesów. Skupiają się także na niewłaściwych zadaniach.
Nie chodzi o to, żeby być zapracowanym, ale żeby być efektywnym w pracy i skupić się na czynnościach, które wnoszą wartość i zmieniają firmę. Wiele osób się oszukuje, bo dużo procesów można zupełnie inaczej ustawić. Problem polega na tym, że te osoby nie chcą się uczyć nowych kompetencji, które są niezbędne do ...