Dołącz do nas

Praktyczna stomatologia

Autor Szumska Magdalena

Uśmiechnięty lekarz – szarlatan czy profesjonalista?

Dlaczego tak się dzieje? Jak powinien zachowywać się lekarz i lekarz dentysta, aby pacjent, sięgając po usługi medyczne i dentystyczne, zarówno te finansowane przez NFZ, jak i prywatne, czuł się bezpiecznie?

Jakość relacji lekarz – pacjent to sprawa nastawienia, samopoczucia pacjenta, a tym samym jego gotowości do pełnej współpracy. To od niego zależy, na ile będzie przestrzegać oraz realizować zalecenia lekarza i lekarza dentysty, a tym samym ułatwiać mu pracę. Pacjent, który ich nie przestrzega, szkodzi nie tylko sobie, lecz pośrednio również lekarzowi, ponieważ jest chodzącą reklamą lub też antyreklamą gabinetu.

Uśmiech bywa rozumiany w skrajnych przypadkach jako forma oszukiwania, wyłącznie poza, a czasem oznaka braku autentyczności. Niektórzy odbierają go także jako stratę czasu – przecież lekarz ma leczyć, a nie promować się na prawo i lewo. Skąd takie myślenie? Prawdopodobnie stąd, że uśmiech sta...

Artykuł dostępny tylko w prenumeracie PREMIUM

Pozostało jeszcze 82% treści

  • Współpraca lekarza dentysty z lekarzem ortodontą. Możliwości współczesnej ortodoncji

  • Nazwa – magia w zarządzaniu gabinetem. Osiem wskazówek, jak stworzyć dobrą nazwę

Podstawowy

Diagnostyka i leczenie zatok szczękowych w aspekcie leczenia implantologicznego

Zatoki przynosowe w pewnym sensie stanowią przedłużenie jam nosa. Największe objętościowo są zatoki szczękowe znajdujące się po obu stronach nosa
Podstawowy

Uśmiechnięty lekarz – szarlatan czy profesjonalista?

Wiele gabinetów lekarskich, przede wszystkim stomatologicznych, działa w Polsce pod hasłem uśmiechu i przyjaznego nastawienia. Wciąż wielu pacjentów odczytuje to bardziej jako chwyt reklamowy niż szczerą postawę.