Dołącz do nas

Praktyczna stomatologia

Płatności bezgotówkowe – wygodnie, szybko i bezpiecznie

Transakcje bezgotówkowe są niezwykle wygodne, a zatem nic dziwnego, że również pacjenci gabinetów stomatologicznych coraz chętniej korzystają z mobilnego portfela, czyli płacą smartfonem. Jeśli nie będą mogli skorzystać z tej możliwości, prawdopodobnie wybiorą inny gabinet.

Płatność tylko gotówką jest passé

Z raportu Narodowego Banku Polskiego wynika, że aż dwie trzecie Polaków wybiera możliwość zapłaty za zakupy czy usługi kartą lub telefonem. Właściciele gabinetów dentystycznych coraz częściej umożliwiają pacjentom dokonanie zapłaty bezgotówkowo – kartą lub smartfonem. Dla nich takie rozwiązanie to ułatwienie, gdyż nie muszą operować gotówką, wydawać reszty, a także określać z góry, ile trzeba będzie zapłacić za wizytę. Często podczas wizyty pacjenta konieczne okazuje się podjęcie dodatkowych działań lub poważnego leczenia, np. kanałowego, dlatego też pacjenci chętniej wybierają lekarzy, którzy umożliwiają przyjęcie płatności kartą – z uwagi na problem z oszacowaniem kwoty do zapłaty na początku wizyty. Jeśli rachunek okaże się wyższy, nie jest dla nich problemem uregulowanie go mimo braku gotówki. Sprawia to, że nie tylko chętnie wybierają gabinet akceptujący płatności bezgotówkowe, ale także decydują się na skorzystanie z usług dodatkowych, np. piaskowania czy wybielania zębów.

Pacjent bez gotówki, ale z pieniędzmi

Regulowanie należności bezgotówkowo staje się coraz powszechniejsze także w sektorze usług, m.in. w gabinetach lekarskich i dentystycznych. Pacjent wybierający u stomatologa możliwość zapłaty kartą lub telefonem zazwyczaj ma wyższe dochody i wykształcenie. Zależy mu na zdrowiu oraz estetyce, dlatego też zwykle decyduje się na specjalistyczne zabiegi i leczenie z wykorzystaniem najnowocześniejszych technologii.

Taki pacjent najczęściej wybiera się do nowoczesnego gabinetu, aby mieć gwarancję, że zostanie w nim potraktowany profesjonalnie – również podczas dokonywania płatności. Brak możliwości zapłaty kartą w małych i średnich punktach usługowych wiąże się najczęściej z utratą klientów, a zatem wprowadzenie takich rozwiązań płatniczych jak terminale to dla stomatologów szansa na zwiększenie obrotów i pozyskanie nowych pacjentów.

„Polska Bezgotówkowa”, czyli terminal za darmo

Polskie ePłatności, specjalizujące się w dostarczaniu nowoczesnych rozwiązań płatniczych dopasowanych do indywidualnych potrzeb przedsiębiorców, biorą udział w programie „Polska Bezgotówkowa”. Inicjatywa ta powstała z myślą o małych i średnich firmach, a jej celem jest przekonanie właścicieli m.in. gabinetów dentystycznych do akceptowania płatności bezgotówkowych. W ramach programu przedsiębiorcy, którzy do tej pory nie akceptowali kart, mogą przetestować terminale za darmo przez okres 12 miesięcy. Mają zagwarantowane zniesienie kosztów instalacji terminala płatniczego oraz kosztów jego użytkowania.

Oferta PeP kierowana jest głównie do małych i średnich przedsiębiorstw, którym zależy na wysokiej jakości obsługi i elastyczności. Odpowiadając na potrzeby klientów, Polskie ePłatności zapewniają wsparcie na każdym etapie współpracy. Kompleksowa oferta obejmuje także usługi dodatkowe, które mogą przyczynić się do wzrostu obrotów przedsiębiorstwa.

Więcej informacji: //www.pep.pl/; //polskabezgotowkowa.pl