Jak stworzyć profesjonalny i estetyczny wizerunek gabinetu stomatologicznego?

Materiały partnera

Konkurencja na rynku prywatnych gabinetów stomatologicznych rośnie. Wybór klinik jest coraz większy, a pacjenci nie zadowolą się obecnie półśrodkami. Najważniejsza jest, rzecz jasna, obsługa pacjenta i jakość świadczonych usług, ale to nie wszystko. Za chwilę dowiesz się, jak stworzyć wizerunek gabinetu, do którego każdy zechce przyjść… i w nim zostać!

Przemyślany design to pierwsze dobre wrażenie

Pierwsze wrażenie wywiera się tylko raz, choć dobrze jest je utrzymać, bo sprawi to, że pacjenci chętniej wrócą. Trzeba powiedzieć sobie wprost: wizyty u dentysty nie zawsze są przyjemnością, szczególnie wtedy, gdy pacjent przychodzi z problemem bólowym albo obawia się zabiegów i odczuwa silny stres.

Odpowiedni układ pomieszczeń sprawi, że komfort pacjentów wzrośnie. Chodzi więc o to, by wydysponować przestrzeń na poczekalnię z wygodnymi siedzeniami, recepcję, gabinety zabiegowe i zaplecze, do którego pacjenci nie będą mieli dostępu. Posegregowanie poszczególnych elementów w logiczny sposób sprawi, że pacjent od razu poczuje się bezpiecznie i będzie poruszać się po placówce intuicyjnie.

Ważne są również kolory. Najlepiej sprawdzą się te pastelowe, które działają uspokajająco. Zadbaj także o odpowiednie oświetlenie. Nie może przytłaczać, a jednocześnie musi być na tyle jasne, by miejsce nie wyglądało ponuro. Ostre światło jest jednak męczące i naraża pacjentów na dodatkowy stres.

W dzisiejszych trendach w designie dużą rolę odgrywa technologia. Możesz więc wyposażyć poczekalnię w ekrany, na których wyświetlisz na przykład dossier lekarzy pracujących w placówce albo informacje dotyczące dbania o higienę jamy ustnej. Nowoczesne meble, dekoracje i rośliny pomogą budować poczucie luksusu i prestiżu danej kliniki, co ma szczególne znaczenie w kontekście usług prywatnych.

Jakie udogodnienia dla pacjentów możesz dodać?

Elegancka przestrzeń uzupełniona o komfortowe gadżety to coś, co pokocha każdy pacjent. Przykładem takiego udogodnienia jest ekspres do zabudowy, z którego może korzystać każdy, podkreśli dbałość o pacjentów. Takie gesty naprawdę się docenia!

Obowiązkowym punktem jest również dystrybutor z darmową wodą, szczególnie w takim miejscu, gdzie wykonuje się zabiegi w obrębie jamy ustnej.

W łazience możesz umieścić jednorazowe szczoteczki i miniaturowe pasty do zębów oraz nici dentystyczne czy płyny do płukania ust. To ważne zarówno dla komfortu pacjenta, jak i dla przestrzegania bezpieczeństwa i wygody lekarzy stomatologów. Pacjent nie będzie więc musiał pamiętać o zabraniu swoich akcesoriów higienicznych, co również wzbudzi w nim poczucie bezpieczeństwa.

Personalizacja i przyjazne podejście do każdego pacjenta to podstawa. Zadbaj więc o rodziców z dziećmi poprzez zorganizowanie kącika z zabawkami, by pociecha mogła zająć się czymś podczas oczekiwania na wizytę. Wygodny fotel, sofa czy ergonomiczne krzesła… i gotowe. Budowanie lojalności w pacjentach rozpoczyna się właśnie teraz.

Gabinet to twoja wizytówka

Trudno nie wspomnieć o tym, że dobrze wyposażony musi być również sam gabinet, a lekarze powinni mieć dostęp do najnowocześniejszych technologii. Dzięki temu wiadomo, że lekarze to profesjonaliści korzystający ze zdobyczy naukowych i technologicznych, więc jakość wykonywanych zabiegów jest bardzo wysoka.

Zaawansowany sprzęt diagnostyczny wywołuje w pacjentach poczucie bezpieczeństwa, a ścisłe przestrzeganie higieny to podstawa. Czystość musi być widoczna gołym okiem, dzięki czemu pacjent ma pewność, że jest w dobrych rękach.

Powodzenia w urządzaniu gabinetu marzeń – i twoich, i pacjentów!

Przypisy